Strona główna > Uncategorized, Zawody > I Półmaraton Tarczyński – relacja

I Półmaraton Tarczyński – relacja

Tarczyn, miejscowość położona jakieś 30 km od Warszawy. Słynący z jabłek i sadów.

Ktoś stwierdził, że warto wypromować gminę i wpadł na pomysł organizacji półmaratonu. Gratulację. Bardzo dobra inicjatywa. Widziałem tego Pana organizatora – Moje pozdrowienia i gratuluje imprezy.

Co do samych zawodów…ciężko było.  Mój czas to 2g:00m:50s .  Bardzo chciałem przełamać 2h. Do 15 km szło bardzo dobrze. Wręcz rewelacyjnie. Ale słonce dało o sobie znać….

5 km w 26m:23s , dycha po 53m:08s – tempo poniżej 6 min/km i  byłem prawie pewny , że dobiegnę poniżej 2 godzin i to sporo.

Schody zaczęły się dalej. Od 18 km tempo wzrosło powyżej 6 min/km ( po prostu musiałem przejść do marszu na kilkanaście sekund)  Słonce dawało o sobie znać na wiejskiej drodze. Brak skrawka cienia. Jak na patelni. W butach czułem żar. Jednak wiedząc, że już blisko biegłem dalej. Ale wolno. Dopiero na ostatnich 300 metrach trochę przyśpieszyłem. Gdybym w okolicach 19 km nie przeszedł do marszu na jakieś 30 – 45 sekund to kto wie, może bym przełamał 2h. A tak trzeba czekać do kolejnego półmaratonu 🙂

Same zawody to idealny test i sprawdzian przed Maratonem Warszawskim. Mam nadzieję, że będzie trochę chłodniej 🙂 No i pamiętaj Marcin – nie tak szybko na początku. Pamiętaj, że początek trasy spokojnie…

O trasie: otwarty teren, słonce, temperatura, po 15 km brakowało wody. Punkty w taką pogodę powinny być częściej rozstawione. No i trasa. Przesadą będzie jak napiszę, że było cały czas pod górkę, ale było kilka odcinków o wydłużonym podbiegu. Także miałeś wrażenie , że połowa trasy biegnie z nachyleniem kilku stopni co dało o sobie znać.

Mimo wszystko jestem bardzo zadowolony. Udana impreza. Dużo jabłek 🙂

Jak na debiut mój i tych zawodów muszę powiedzieć, że było bardzo przyjemnie.

Strona zawodów:

http://www.polmaraton-tarczyn.pl/

Mam nadzieję, że w przyszłym roku będzie kolejna edycja.

Oficjalne wyniki:

http://www.maratonypolskie.pl/wyniki/2011/tarcz1op.pdf

miejsce 154  ,  17 w kategorii M-20 z czasem 02:01:15

Zdjęcia:

 

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

