Strona główna > Treningi > Pracujemy nad szybkością

Pracujemy nad szybkością

Pomimo, że dziś w moim harmonogramie jest puste miejsce, czuję dużą potrzebę biegania.
Słowem zaraz idę do parku.

Muszę intensywniej pracować nad szybkością. Trudno mi biec w tempie szybszym niż 5:30 przez dłuższy czas. Trzeba to zmienić. Jak to się pisze, nie mogę się zamulić J
Wiem o tym, że na początku progres jest spory. Potem coraz trudniej o kolejne sekundy i lepszy wynik wymaga wiele wysiłku.

Dlaczego nie wpadłem na ten genialny pomysł, jakim jest bieganie jakieś 10 lat temu ?

Kategorie:Treningi
  1. Sierpień 14, 2011 o 1:17 pm

    A co robisz, żeby zwiększyć prędkość??

  2. Sierpień 14, 2011 o 3:03 pm

    Ćwiczenie szybkości na poszczególnych treningach.
    Podczas biegania, gdy już jestem odpowiednio rozgrzany (po 1 – 2 km) biegnę krótkie serie w intensywnym tempie. Potem staram się nie zatrzymywać, tylko biec powoli, aby uspokoić oddech i tętno.
    Czyli dla przykładu: zakładam, że od tej latarni (śmietnika) zaczynam biec szybciej.

    Oczywiście taki trening nie sprawia mi przyjemności, ponieważ szybciej zaczynam się męczyć. Dodatkowo preferuję biec ze stałą prędkością, no, ale jest to szybka droga do „zamulenia się” i i braku efektywności szybkościowej.
    Trzeba pracować nad szybkością, aby się rozwijać i aby był widoczny progres. Łatwo się piszę, gorzej z wykonaniem.
    Od kilku treningów na koniec, gdy jestem już z 500 m przed domem dobijam się szybkim biegiem ( a’la finisz przed metą) 🙂

    A Ty jak pracujesz nad szybkością ?

  3. Sierpień 16, 2011 o 10:11 am

    Ja teraz nie pracuję wcale, bo leżakuję 😉
    Ale robiłam różne ćwiczenia – fajne i mniej fajne, bo bardziej wyczerpujące i mnie.
    To niektóre z nich.

    8 km(8x100m podbieg) 0,8 km,
    powrót w truchcie 100m

    8 km (8x50m skip+50m wieloskok) 0,8 km, – to fajnie pozwala wydłużyć krok podczas biegania, kiedy chce się przyspieszyć
    powrót w truchcie 100m

    8 km (5x150m podbieg pod górę) 0,75 km,
    powrót w truchcie 150m

    polecam, naprawdę

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

