Strona główna > Porady > Bieganie na bieżni – zasady wbiegu24.pl

Bieganie na bieżni – zasady wbiegu24.pl

Nie ważne czy jesteś doświadczonym czy początkującym biegaczem, bieżnia jest doskonałym miejscem do odbywania treningu. Podczas treningu na bieżni nie musisz martwić się o samochody czy też o odległość (1 okrążenie = 400 metrów i około 1/4 mili), łatwo podczas okrążeń można zmierzyć czas oraz dzięki miękkiej nawierzchni mniej obciążysz swoje stawy. Taki trening może być dobry urozmaiceniem! Będziesz mógł biegać szybciej, ale będziesz musiał uważać na innych biegacz dlatego publikujemy kilka zasad, które obowiązują na stadionach.

* Upewnij się, że biegniesz w odpowiednim kierunku

Typowy ruch na stadionie zawsze odbywa się w lewo! Ale na wszelki wypadek sprawdź oznaczenia oraz linie, które na pewno naprowadzą w którą stronę trzeba biec! Jeśli nie jesteś pewny zawsze możesz kogoś spytać, choć dzięki naszym wskazówkom mam nadzieję, że nie będziesz musiał.

* Biegaj na odpowiednim torze

Jeśli na stadionie jest dużo osób a Ty przybiegłeś robić OWB1, trucht czy II zakres wybierz 3 lub 4 tor ponieważ po torze 1 lub 2 często będą biegać osoby, które robią treningi szybkościowe. Na pewno nie chciałbyś, żeby ktoś wpadł na Ciebie przy prędkość 3:00/km = 20 km/h. To zasada jest bardzo ważna ponieważ nie przeszkadzamy sobie na wzajem.

* Słuchaj muzyki z ostrożnością

Ważne jest abyś słyszał co się dzieje koło Ciebie. Możesz biec na zewnętrznym torze i możesz nie usłyszeć nabiegającego szybciej biegacza co może doprowadzić do stłuczki. Dlatego warto ściszyć muzykę lub po prostu na czas treningu na bieżni zostawić swój odtwarzacz w domu. Nie zrobisz sobie ani nikomu innemu krzywdy. Jeśli na stadionie jest dużo trenujących osób musisz uważać tak samo jak na autostradzie ponieważ wszystko dzieje się bardzo szybko.

* Sprawdź godziny otwarcia

Warto zobaczyć od której do której jest czynny tor dla biegaczy amatorów. Bywa często, że tot położony jest koło jakiegoś klubu lub szkoły gdzie odbywają się treningi. Wtedy zapytaj administratora kiedy możesz wejść i skorzystać z bieżni tak aby dopasować swój trening. Zawsze zapytaj czy możesz użyć takich przyrządów jak płotki czy inne dostępne na stadionie.

* Rozgrzewka

Rozgrzewkę zawsze warto zrobić przed stadionem np: jeśli stadion jest 3 km od Twojego domu niech to będzie Twoja rozgrzewka! Później zrób lekkie rozciąganie oraz rytmy na trawie w środku toru. Warto zrobić rytmy na bosaka – nabierzesz odpowiedniej sprężystości kroku oraz pobiegasz trochę w naturalny sposób – ze śródstopia.

* Ne zostawiaj rzeczy na torach

Wszystko co ze sobą przyniesiesz: plecak, bidon, kolce itp. musi leżeć poza torem. Nie można zostawiać niczego ponieważ stworzy to zagrożenie dla innych przecież nikt nie chce aby przez niego ktoś nabawił się kontuzji wpadając na Twoją koszulkę czy spodenki.

Te kilka zasad pozwoli bezpiecznie korzystać ze stadionu podczas największego ruchu biegaczy. Jeśli chcesz zrobić w spokoju trening na stadion przyjdź przed południem lub późnym popołudniem. Wtedy będziesz mieć pewność, że nikt Ci nie będzie przeszkadzać. Ale pamiętaj o wyżej wymienionych zasadach!

Piotr Ślęzak / http://wbiegu24.pl/

za pomocą Chcesz biegać na bieżni?! Przeczytaj jakich zasad trzeba przestrzegać!.

Reklamy
Kategorie:Porady
  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: